Skip to content

Så hvad var der i den lille by i aftes

20. november 2010
by

Manden gav i sidste indlæg en meget negativ beskrivelse af den lille bys kunstverden og han trækker ikke et ord tilbage af den svada. Kunstbygningen byder i denne tid på performancekunst, en kunstform der permanent balancerer på knivsæggen mellem storhed og idioti (det største problem med performancekunst er den evige påmasende mulighed for skaberi, når kropsforskrækkede kunstnere sætter deres krop i spil).

På den anden side er der folk som Marina Abramovic hvis værk er røvgodt (Manden spekulerer på om det ikke i bund og grund handler om performancekunstnerens evne til at opnå det særlige ansigtsudtyk som ellers kun er shintos guder forundt; kanji, dvs. ansigter som ikke lader sig dechifrerer. I et sådant ansigt er der ingen skaberi)

Nå, men tilbage til Kunstbygningen i aftes. Midt mellem alt for mange performancedokumentationer var der pludseligt dokumentationen af Sam Hsiehs udholdenhedsperformance. Mellem 11. april kl. 7.00, 1980 og 11. april kl. 6.00, 1981 stemplede Sam Hsieh sig ind hver time døgnene rundt på et stembelur og tog samtidigt et fotografi af sig selv.

Manden holder af performances for ingen.

Advertisements
No comments yet

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: