Skip to content

Ingen Kunstner Er Til Stede

27. juni 2010
by

Abramovic.Hvad jeg mere end noget andet er blevet irriteret over i den sidste tid er den stillen sig til tåls med næsten ingenting. Fredag var jeg til en fernisering i Kunstbygningen i Århus og så noget af det mest ligegyldige kunst – der var et par collager der var ok, men som helhed var det lort og mere lort.

Rummene var fyldt med the usual suspects der alle gik rundt og talte pis. Jeg husker ikke hvornår jeg sidst har følt mig på så stor afstand af den provinsielle kunstverden, men i fredags stod det klart at jeg ikke mere er en del af den. Hvorfor Faen skulle jeg spilde kræfter på middelmådighed.

Marina Abramowic genetablerede min tro på at det der kunst alligevel har et eller andet at byde på, men Ingen Kunstner Er Til Stede i de sidste mange udstillinger jeg har set herhjemme.

Jeg vil bare så frygteligt gerne se noget lidt større end det der er mest af her til lands.

No comments yet

Skriv et svar

